loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

با توجه به اطلاعات موجود امارات از سال 2007 اقدام جدی در ایجاد زیر ساخت های صنعتی برای ساخت و یا توسعه نرم افزاری و سخت افزاری تسلیحات خود پی گرفته است. البته بعضا شرکت های نظامی و غیر نظامی مختلفی

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 2105 دوشنبه 05 مرداد 1394 نظرات (0)

با توجه به اطلاعات موجود امارات از سال 2007 اقدام جدی در ایجاد زیر ساخت های صنعتی برای ساخت و یا توسعه نرم افزاری و سخت افزاری تسلیحات خود پی گرفته است. البته بعضا شرکت های نظامی و غیر نظامی مختلفی پیش از این تاریخ وجود داشته است اما در سال 2007 با تجمیع شرکت های موجود نظامی و غیر نظامی و ایجاد شرکت های جدید زیر ساخت های صنعتی نظامی گسترده تر و متمرکز تری ایجاد نمود. 

در بخش نخست به هولدینگ توازن و شرکت های تابع آن پرداخته خواهد شد و در ادامه به هولدینگ mubadala و شرکت های زیر مجموعه آن و شرکت های مستقل پرداخته می شود. در گذشته تایپک هایی در باره کوروت ها و UAV ها و امرپ های امارات در انجمن ایجاد شده بود. اما در اینجا تنها به معرفی ساختار صنعتی و همکاری های بین المللی امارات پرداخته می شود. 

 

 

شرکت هولدینگ توازن

 

هولدینگ توازن در سال 2007 و از شورای اقتصادی توازن بوجود آمد. وظیفه اصلی این هولدینگ ایجاد روابط استراتژیک داخلی و بین المللی در حوزه صنعت نظامی و ایجاد ارزش افزوده برای بخش تولید صنایع امارات مانند: صنایع دفاعی و هوا-فضا، خودرو، مهمات، فلزات فن آوری های نوین می باشد. علاوه بر بخش اقتصادی تولید، تمرکز هولدینگ در جذب مشارکت شرکت های بین المللی برای انتقال تکنولوژی و کسب دانش نوین می باشد. این هولدینگ با احداث مکانی برای یکپارچه سازی بخش های مختلف تولید در محلی به نام پارک توازن سعی بر از بین بردن تعارضات موجود در بخش تولید نموده است. از این رو هولدینگ در بخش داخلی موظف به حذف دوباره کاری ها و یا یکسان سازی پروژه های همسو می باشد تا از ایجاد هزینه های بیشتر و کاهش سود جلوگیری نماید.

هولدینگ توازن در راستای ماموریت خود اقدام به تاسیس Rabdan Academy نموده است. این آکادمی یک موسسه آموزشی در حوزه های مختلف امنیت، دفاع، بحران و موقعیت های بحرانی می باشد. همچنین این آکادمی توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات مورد تایید قرار گرفته است.

 

 

JAHEZIYA با بیش از 400 هزار مترمربع مساحت در جنوب ابوظبی محلی برای آموزش عملی شرایط بحرانی و پیچیده می باشد.

 

در مرکز آموزش توازن[1] نیروی انسانی قبل از ورود به بخش صنعتی آموزش های لازم را می بیند تا توانایی کار در محیط های صنعتی را کسب کند. این مرکز متناسب با تقاضای بخش صنعت و نیروی انسانی، دوره های مختلف آموزشی را برنامه ریزی  می نماید.

 

REMAYA بخش خدمات آموزشی توازن در حوزه تیراندازی نظامی و کلوپ های تیراندازی می باشد. این مجموعه دارای کلوپهای تیر اندازی و همچنین مسول تجهیز و سازماندهی کلوپ ها و دوره های آموزشی می باشد.

 

بخش تجهیز سلاح در هولدینگ توازن با استفاده از همکاران بین المللی مانند شرکت آلمانی MERKEL توانسته است تجهیزات مناسب و قابل اتکا برای نیروهای نظامی امارات فراهم آورد. در سال های اخیر توازن صد در صد سهام شرکت آلمانی را خریداری کرده است. این شرکت آلمانی به چهل کشور دنیا صادرات دارد و همچنین با در اختیار داشتن 200 کارمند در کشور آلمان واقع شده است.

شرکت هایی که توسط هولدینگ توازن ایجاد شده اند:

 

 

 

شرکت سرمایه گذاری سیستم های خود مختار ابوظبی[2]

 

فعالیت اصلی این شرکت در حوزه صنعت سیستم های خود مختار است و تمرکز اصلی آن بر روی توسعه و تکامل سیستم های خود مختار می باشد. محل اصلی شرکت در امارات متحد عربی است اما خدمات  خود را در حوزه منطقه ای سامنا[3] ارائه می دهد. این خدمات شامل، ابداع، توسعه، تست، اجرا، آموزش و خدمات پشتیبانی کامل برای سیستم های خود مختار هوایی، دریایی و زمینی است. همچنین اصلاحات و پیکر بندی دوباره سیستم های بدون سرنشین، به ویژه شناسایی و یکپارچه سازی مدل مختلف نیز از جمله فعالیت های این شرکت می باشد. این شرکت یکی از شرکت های تابع هولدینگ توازن می باشد که فعالیت خود را از سال 2007 شروع کرده است. تمرکز فعالیت های این شرکت در امارات می باشد و سعی بر افزایش دانش منطقه ای در حوزه تکنولوژی سیستم های  خود مختار دارد. یکی از موسسات زیر مجموعه این شرکت، شرکت AL SABR SYSTEM می باشد. این شرکت در سال 2003 و تحت پروژه ای به همین نام برای پاسخگویی به یکپارچه سازی سیستم ها خود مختار و نیروی هوایی امارات تاسیس شده است. طی قرار داد دولت امارات با شرکت اتریشی schiebel این مهم اجرایی شده است.

 

شرکت NIMR

 

شرکت NIMR خودرو، خودرو های نظامی مورد نیاز نیرو های مسلح امارات را فراهم می کند. طراحی، مهندسی، تولید و پشتیبانی و همچنین ارتقا خودرو های موجود از جمله فعالیت های این شرکت می باشد. این شرکت با استفاده از شرکت های بین المللی و انتقال تکنولوژی و همچنین تلاش برای کسب استاندارد های جهانی توانسته است خودرو هایی در سطح سه استاندارد ناتو را تولید کند. در ابتدا این شرکت با مشارکت 60% هولدینگ توازن و 40% Bin Jabr Group تاسیس شد. همچنین این شرکت همکاری نزدیکی با شرکت روسی GAZ (Gorky Automobile Plant) دارد.

 

شرکت صنایع دقیق توازن[4]

این شرکت در حوزه صنایع نفت و گاز، هوا و فضا، و صنایع نظامی مشغول به فعالیت می باشد. در واقع این شرکت در حوزه نظامی تامین کننده قطعات دقیق برای دیگر شرکت های هولدینگ توازن می باشد. همکاران بین المللی همانند شرکت ایرباس (در بخش هوا و فضا) و شرکت OMES (در بخش نفت و گاز)همکاری نزدیکی با این شرکت دارند.

 

شرکت اسلحه سازی CARACAL

 

یک شرکت کوچک و مدرن اسلحه سازی است که توانایی طراحی و ساخت سلاح های کمری تا تک تیرانداز را دارد. این شرکت در سال 2007 تاسیس شده است و تاکنون موفق به اخذ استاندارد های ناتو و ارتش آلمان برای محصولات خود شده است.

 

 Burkan Munitions System

 

این شرکت در سال 2007 تاسیس شده است. در واقع اولین شرکت تولیدکننده، تست و منتاژ انواع مختلف مهمات امارات می باشد. این شرکت توانایی ساخت بمب های هواپرتاب امریکایی MK 81, 82, 83, 84 ، مهمات کالیبر 40 mm با سرعت انفجاری مختلف، مهمات خمپاره انداز 60 و 120 mm، مهمات توپخانه کالیبر 155mm، مهمات دریایی کالیبر 76mm و راکت های 107 و 122 mm را دارد. علاوه بر این شرکت دارای آزمایشگاهای پیشرفته و مجهز شیمیایی و اشعه ایکس و تست مهمات جدید و یا قدیمی می باشد. این شرکت در بخش آموزشی همکاری نزدیکی با مرکز آموزش توازن و Rabdan Academy دارد.

 

 

 

 

شرکت مهمات سبک Caracal[5]

 

این شرکت طیف وسیعی از مهمات سبک را تحت استاندارد ناتو تولید می کند.

 

شرکت Tawazun Dynamics

 

این شرکت در حوزه توسعه، تولید، مونتاژ و یکپارچه سازی سیستم های هدایت دقیق برای مهمات معمولی هواپایه فعالیت دارد. این شرکت با سرمایه گذاری مشترک بین توازن (51%) و شرکت آفریقای جنوبی Denel Dynamics  (49%) تاسیس شده است. این شرکت توانسته است کیت الطارق را در 8 مدل مختلف برای مهمات هواپایه MK 81, 82, 83 توسعه دهد.

 

 

 

 

 

منبع: www.tawazun.ae

 

http://www.military.ir/forums/topic/29346-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA/


[1] The Tawazun Training Center (TTC)

[2] Abu Dhabi Autonomous Systems Investments Company (ADASI)

[3] SAMENA region (شامل ایران، هند، خاورمیانه و شمال آفریقا)

[4] Tawazun Precision Industries (TPI)

[5] Caracal Light Ammunition (CLA)

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 323
  • بازدید امروز : 99
  • باردید دیروز : 2,403
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 34
  • بازدید هفته : 99
  • بازدید ماه : 21,282
  • بازدید سال : 160,410
  • بازدید کلی : 5,103,399