loading...

میلیتاری (Military) |مقالات نظامی

در  ماه اکتبر سال 2015 خبر تشکیل گروه جدیدی از میان گروه های مسلح شمال سوریه در میان اخبار منتشر شده از وقایع سوریه به چشم می آمد. اتحادی با عنوان       " نیروهای&

آخرین ارسال های انجمن
عادل خوجه بازدید : 1748 شنبه 02 آبان 1394 نظرات (0)

در  ماه اکتبر سال 2015 خبر تشکیل گروه جدیدی از میان گروه های مسلح شمال سوریه در میان اخبار منتشر شده از وقایع سوریه به چشم می آمد. اتحادی با عنوان       " نیروهای سوریه دموکراتیک  " یا SDF 

 

نیروی متشکل از کردها، اعراب، مسیحیان سریانی و ترکمان ها که همگی جهت انجام یک هدف مشترک گرد هم آمده اند:

 

شکست دادن داعش در استان الرقه و تصرف الرقه پایتخت خلافت آنان و قطع کردن ارتباط میان نیروهای داعش در شرق و غرب رود فرات

 

 

جهت شناخت بهتر این اتحاد موسوم به نیروهای دموکراتیک سعی می کنیم به معرفی گروه های عمده تشکیل دهنده این اتحاد بپردازیم :

 

  thumb_People_s_Protection_Units_Flag_svg

 

نیروی اصلی این اتحاد؛ یگان های مدافع خلق ( YPG هستند که بعد از تصرف تل ابیض و درهم شکستن داعش در شرق فرات قصد داشتند به منطقه جرابلس در غرب فرات هم حمله کنند که با تهدید ترکیه مبنی بر اینکه حضور این نیروها را در تمامی نواحی مرز شمالی تحمل نمی کند ، این نیروها هم به نوعی در مناطق شمالی رقه و حسکه حبس شدند.

 

سپس پیشنهاد تشکیل نیروهای موکراتیک مطرح شد که با استقبال فرماندهان YPG روبرو شد و با استعداد نیرویی نزدیک به 50 هزار نفر در این اتحاد حضور پیدا کردند و محور اصلی این اتحاد هستند.

 

                                                                              نیروهای YPG

                       16463582207_87dbfbbf35_b.jpg

==================================

 

بعد از کردها به سراغ اعراب می رویم، نیروهای عربی که در این اتحاد حضور دارند اکثریتشان در قالب نیروهای ارتش آزاد سوریه سازماندهی شده اند :

 

      thumb_The_Revolutionary_Army_28Syrian_re

 

"جیش الثوار" یکی از  این گروه هاست، نیرویی متشکل از اتحاد 7 گروه کوچکتر ارتش آزاد سوریه که بسیاری از نیروهای آنها قبلا در حرکت حزم عضو بودند و بعد از انحلال این گروه جیش الثوار را تشکیل دادند.

 

از میان این 7 گروه تنها دو گروه در منطقه شمالی رقه حضور دارند ، جبهات الاکراد و کتائب شمس الشمال . استعداد این نیروهاد در حدود 3000 نفر برآورد می شود.

 

                                                                                            نیروهای جیش الثوار

 

                                   CGXsPnFXEAAxshw.jpg

 

 

=======================================

     thumb_This_is_the_logo_of_Liwa_Thuwwar_a

 

گروه بعدی "لوا ثوار الرقه" است ، نیرویی از بین مبارزان ارتش آزاد سوریه که در گذشته با ارتش سوریه می جنگیدند و بعد از تصرف رقه به دست داعش از آنجا رانده شدند. هدف نهایی این گروه بازپس گیری رقه از نیروهای داعش استانقلابیون رقه دارای هسته های مخفی زیادی در مرکز خلافت هستند که به عملیات آنها در هنگام تهاجم به شهر بسیار امیدوارند. استعداد این نیروها بیش از 2000 نفر است.

 

در ماه گذشته تصاویری از سوی داعش منتشر شد که نشان می داد آنها محموله های حاوی سلاح را که به مقصد رقه در حال حرکت بودند کشف و ضبط کرده اند. که نشان می دهد روند تسلیح هسته های مخفی ارتش آزاد در داخل شهر سرعت بیشتری به خود گرفته است.

 

COAu2RMWUAAKTfi.jpg

 

thumb_COAu2VHXAAAnIat.jpg  thumb_COAu2VTWoAAaXss.jpg

 

 

=======================================

 

   thumb_Logo_of_the_Syriac_Military_Counci

 

نیروهای " شورای نظامی سریانی " نیز در این اتحاد نظامی عضو شده اند ، این نیروها که توسط کردهای YPG آموزش دیده اندبه لحاظ نظامی گروهی کوچک محسوب می شوند ولی به لحاظ برد تبلیغاتی بین المللی نیرویی مهم و تاثیر گذار محسوب می شوند که می توانند حمایت افکار عمومی مسیحیان را جذب این اتحاد کنند. استعداد این نیروها بیش از 1000 نفر است.

 

                                                                                        نیروهای سریانی

                         syriac-military-council-2-mpi.jpg

   

 

==================================

thumb_CREsDB7UEAAd1Bf.jpg

 

نیروهای " الصنادید " دیگر گروه عرب این اتحاد هستند که از مردان قبیله بزرگ " شمر " تشکیل شده اند. این نیروها با پرچم سرخ و طلایی رنگشان شناخته می شوند که در اتحاد کامل با کردهای YPG هستند و دارای نیرویی در حدود 2000 جنگجو هستند.

 

                                                                                      نیروهای صنادید

                          Sanadid-01.jpg

 

====================

 

تعدادی از قبایل محلی مخالف داعش و بازماندگان تیپ 30 ارتش آزاد نیز به این نیروها پیوسته اند. نیروهای تیپ 30 که توسط آمریکایی ها آموزش دیده اند جهت راهنمایی جنگنده های ائتلاف در عملیات زمینی بر علیه داعش به این اتحاد پیوسته اند.

 

در این میان به نظر می رسد دولت مردان آمریکایی که از برنامه آموزش نیروهای ضد داعش در ترکیه نا امید شده اند نیز امید زیادی به این اتحاد جدید و قوی بسته اند و حمایت کامل هوایی خود را در اختیار این نیروها خواهند گذاشت.

 

همانطور که با گذشت تنها 24 ساعت از تشکیل این اتحاد 50 تن سلاح و مهمات در اختیار این گروه قرار دادند.

 

کنفرانس خبری اعلام تشکیل نیروهای دموکراتیک سوریه که در آن بندر حمیدی الدحام فرمانده نیروهای الصنادید بیانیه مشترک را فرائت کرد.

 

در این نشست تاکید شد که نیروهای سوریه دموکراتیک سنگ بنای تشکیل یک نیروی ملی در سوریه آینده هستند و هدف آنها تشکیل یک سوریه دموکراتیک و آزاد است که در آن همه مردم سوریه بتوانند به حقوق مشروعشان دست پیدا کنند.

 

                              SDF_Announce_Final_Declaration_500.jpg

 

 

به نظر می رسد این نیروها آماده می شوند تا در چند هفته آینده تهاجم وسیعی را به سمت مناطق شمالی شهر الرقه آغاز کنند جایی که شاید یکی از بزرگترین نبردهای جنگ سوریه از ابتدا شروع آن را به خود ببیند.

 

 

منبع : 

http://www.military.ir/forums/topic/29549-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D9%85%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9/

برچسب ها سوریه ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
وبگاه میلیتاری یکی از جامع ترین وب سایت های حوزه نظامی در ایران می باشد. این وبگاه کار رسمی خود را از شهریور ماه سال 92 آغاز کرد. همواره هدف و تلاش این وبگاه خدمت به حوزه نظامی کشور عزیزمان ایران بوده و وابسته به هیچ جناح و گروه خاصی نیست. از شما دعوت می شود با پیوستن به این وبگاه برای ما دلگرمی بزرگی باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 583
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 185
  • آی پی دیروز : 273
  • بازدید امروز : 513
  • باردید دیروز : 1,028
  • گوگل امروز : 15
  • گوگل دیروز : 43
  • بازدید هفته : 5,711
  • بازدید ماه : 17,764
  • بازدید سال : 156,892
  • بازدید کلی : 5,099,881